Tıpkı bizler gibi evimizi paylaştığımız minik patili dostlarımızın da birçok durumda stres altında hissedebildiklerini biliyor muydunuz?

Çoğu zaman endişe ile karşılanmayacak olan bu durum, kedilerin kendilerini olumsuz yönde etkileyen olaylara karşı verdikleri normal bir tepki olarak değerlendirilebilir. Kedinizin verdiği tepkilerden stres altında hissettiğini anlamanız mümkün. Örneğin; normale göre daha az mama tüketebilir, sürekli saklanma eğilimindedir, daha agresif davranışlar sergileyerek eşyalara zarar verebilir. Peki, kediler hangi durumlar altında daha çok stresli hisseder?

Yeni Bir Eve Taşınma

Kediler, yaşadıkları mekanlarla güçlü bağlar kurar. Yeni bir eve taşınma telaşı sizin gibi onlar için de stres oluşturan unsurların başında gelmektedir. Taşınma sürecinde onu daha izole bir odaya alarak daha az stresli hissetmesine yardımcı olabilirsiniz. Aynı şekilde yeni taşındığınız evinizde de onun alışmasına, evi keşfetmesine olanak tanımalısınız.

Daha Dar Bir Alanda Yaşamaya Zorlama

Özgürlüğüne düşkün minik dostlarımızı küçük bir kulübede ya da karanlık bir ortamda yaşamaya zorlamanız onları stres altında hissettirir.

Aileye Katılan Yeni Üyeler

İster eve getirdiğiniz yeni evcil hayvanlar ister aileye katılan yeni bir bebek… Bunlar her ne kadar mutluluk dolu anlar olsa da  evinizi sizinle paylaşan kediniz için stresli bir durum yaratır. Kendi özel alanına gelen yeni arkadaşlarını birer tehdit olarak algılayan kediniz, stresli ve saldırgan davranışlar sergileyebilir. Bu süreci yönetmek için size oldukça büyük bir iş düşüyor. Sabırla ve bir uzmandan destek alarak stresi minimuma indirebilirsiniz.

Aileden Ayrılan Üyeler

Yaşamlarına ortak olanlar kadar, ayrılanlar da sevimli dostunuzu strese sokabilir. Ayrılan kişi özellikle kedinize güçlü bağlarla bağlı ise bu süreç maalesef biraz daha zor geçecektir.

Yeni Bir Mama

Kediler alışkanlıklarına son derece bağlıdır. Söz konusu, bayılarak yediği bir mama da olabilir. Mama değişimi çoğu kedi sahibi tarafından küçük bir değişiklik olarak görülse de aslında kediler için çok fazla anlam ifade etmektedir. Kedinizi bu duruma alıştırmak için yeni mamaya geçiş sürecini kontrollü yönetmeli, eski mamasını tamamen kesmeden kademeli olarak değiştirmelisiniz.

Veteriner Ziyareti

Minik dostunuzla veteriner ziyaretleri ne kadar zor geçiyor tahmin edebiliyoruz. J Kediler için veteriner klinikleri ortamdaki ses ve koku ile birlikte huzursuzlukla bağdaştırılır. Bu nedenle, kendilerini stres altında hissederler. Veteriner ziyaretlerinizi daha az stresle atlatabilmek için onu küçük ödüllerle ve sakin ses tonunuzla rahatlatabilirsiniz.

Bazı durumlarda stresle başa çıkmak biraz daha zordur ve uzmandan destek alarak tedavi etmek gerekebilir. Bu gibi durumlarda veteriner hekiminize danışmadan ya da onay almadan tedavi yöntemlerine başvurmamalısınız.

Tüm minik dostlarımıza stressiz bir yaşam diliyoruz. Akdeniz Veteriner Kliniği olarak onların sağlığı için biz her zaman yanınızdayız.

Ziyaret Edin

Akdeniz Veteriner Hekimliği | Uzm. Veteriner Hekim Hatice Zaimoğlu  © 2024. Tüm Hakları Saklıdır.