Sıkça Sorulan Sorular

Tüy dökülmesi sağlıklı derilerde bile görülen bir durumdur. Mevsim değişimi ve havaların ısınması tüy dökülmelerinin artmasına neden olabilir. Deri hassasiyeti olan kedilerde mama seçimi de tüy dökülmesini etkileyebilir. Mamasını değiştirebilirsiniz.  Ayrıca uzun tüylü kedilerde de tüy dökülmesi sorunuyla karşılaşılabilmektedir. Eğer kediniz uzun tüylüyse ve herhangi bir sağlık problemi yoksa tıraş ettirmenizi öneririz.

Daha net bir bilgiye ulaşmanız için kedinizin bir veteriner tarafından muayene edilmesini tavsiye ederiz.

Çok küçük yaştan itibaren tuvalet alışkanlıklarını kazanmaya başlayan kediler, en geç 1,5 aylık olduklarında bu alışkanlığı kazanmış olmaları beklenir.

Gözyaşı akıntısı, bazı köpek ırklarında (pekingese, king charles) ve kedi ırklarında (İran kedisi) nazo-lacrimal kanalın tıkanıklığı sebebiyle burun boşluğu yerine gözden dışarı akmaktadır. Diğer durumlarda ise herpes virüsü ya da göz enfeksiyonu gibi çeşitli sorunlar akla gelir.

Gözyaşı akıntısı, bazı köpek ırklarında (pekingese, king charles) ve kedi ırklarında (İran kedisi) nazo-lacrimal kanalın tıkanıklığı sebebiyle burun boşluğu yerine gözden dışarı akmaktadır. Diğer durumlarda ise herpes virüs enfeksiyonu ya da göz enfeksiyonu gibi çeşitli sorunlar akla gelir.

Köpekler genellikle 6 ayda bir adet görürler. Fakat bazı terrier ve küçük ırklar 8-9 ayda bir adet (regl) görebilirler.

Mevsimsel olarak kızgınlık gösteren kedilerin adet görmeleri mümkün değildir. Gün ışığından etkilenen kedilerde ilkbahar aylarında, evdeki floresan lambaların ışığından etkilenen kedilerde ise sonbaharda aylarında kızgınlık görülebilmektedir.

Büyük ihtimalle köpeğinizin kulağına pisi pisi otu kaçmıştır. En yakın veteriner hekim tarafından muayene edilmeli ve teşhisin ardından yabancı cisimden arındırılan bölgeye kulak damlası uygulanmalıdır. Temizlenmeyen ot kulak zarına kadar ilerler ve kulak kokusu ve kulak akıntısına neden olur.

Kusmanın nedeni 1-7 yaş arası kedi ve köpeklerde gastrit ve soğuk algınlığı, 7 yaş üstü kedi ve köpeklerde karaciğer ve böbrek problemi, aşısız yavru köpeklerde köpek gençlik hastalığı ya da kanlı ishal, erişkin erkek kedilerde idrar yolu tıkanıklığı olabilir.

Gönüllü olun

Satın almak yerine sahiplenin. Bakıma muhtaç hayvanlara yardımcı olun.

Ziyaret Edin

Akdeniz Veteriner Hekimliği | Uzm. Veteriner Hekim Hatice Zaimoğlu  © 2024. Tüm Hakları Saklıdır.